نبرد شدید در شرق لیبی جریان دارد
نوشته شده توسط : ژورنالیست

 

در لیبی، دست کم در دو جبهه، نبردهای سنگینی جریان دارد، در آنجا نیروهای وفادار به معمر قذافی جنگجویان اپوزیسیون را به چالش گرفته اند.

به نظر می رسد مخالفان کنترل اجدابیه را از دست می دهند. نیروهای طرفدار دولت روز شنبه نواحی اطراف شهر را گلوله باران کردند و شاهدان گزارش دادند خودروهای شورشیان را در حال خروج دیده اند.

به گفته شاهدان، انفجار عظیمی حومه اجدابیه را تکان داد و ستون بزرگی از دود بلند شد. هنوز روشن نیست که آیا انفجار از حمله هوایی ناتو ناشی شد یا نبرد زمینی عامل آن بود. خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات ناتو می گوید نیروهای اتحادیه روز شنبه به هیچ حمله هوایی بر عجدبیه دست نزدند.

جداگانه، اپوزیسیون گفتند آنها به بریقه، در غرب اجدابیه نزدیکتر شده اند. از آغاز قیام علیه معمر قدافی رهبر لیبی، بریقه بارها بین نیروهای رژیم و اپوزیسیون دست بدست شده است.

رویترز به نقل از منابع اپوزیسیون می گوید هشت تن از رزمندگان آنها در زد و خورد با نیروهای طرفدار قذافی در نزدیکی مصراته کشته شدند.

پیشتر در روز شنبه، صلیب سرخ گفت یک کشتی حامل تدارکات پزشکی در بندر مصراته، که نیروهای طرفدار قدافی هفته ها است آن را در محاصره دارند، پهلو گرفته است. مصراته تنها شهر در غرب لیبی است که اپوزیسون توانسته اند آن را در کنترل خود نگاهدارند.

در این میان معمر قذافی روز شنبه از یک مدرسه در طرابلس دیدن کرد




:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: